نرم افزار سامانه مودیان

 

 

جالب است بدانید که بهترین نرم افزار سامانه مودیان یکی از سامانه‌های دولتی و بسیار کارآمد محسوب می شود که به منظور سامان‌دهی به مشکلات و رسیدگی‌های مالیاتی راه اندازی شده است. این سامانه نقش مهمی در جلوگیری از فرارهای مالیاتی دارد و رسیدگی به کارها را آسان تر و همچنین خطاهای پرونده‌های مختلف را هم کاهش می دهد . چنانچه شما هم در گروه مشمولین ثبت نام در سامانه مودیان قرار می‌گیرید، توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام و یادگیری آن از طریق دیدن آموزش تصویری سامانه مودیان اقدام کنید.

 

کسانی که مشمول ثبت نام درنرم افزار سامانه مودیان می شوند

میتوان گفت که تمامی فعالان اقتصادی در تمامی زمینه ها ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان هستند. برای افراد و کسب و کارهایی که ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان هستند، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

چه کسانی نیاز به ثبت نام در سامانه مودیان ندارد؟

افرادی که مطابق با قانون نیاز به ثبت نام در سامانه مودیان ندارد:

 

آموزش نرم افزار سامانه مودیان:

جهت ثبت نام در سامانه مودیان لازم است که مودیان مراحل زیر را طی کنند. در ادامه نیز مراحل هرکدام را جداگانه توضیح داده ایم پس با ما همراه باشید:

  1. ثبت‌نام در نظام مالیاتی و تشکیل دادن پرونده
  2. دریافت گواهی امضای الکترونیک
  3. دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی
  4. دریافت شناسه کالاها و خدمات

نکته بسیار مهم :

در صورتی که پس از تکمیل اطلاعات و ایجاد کارپوشه، مجددا در سامانه ثبت نام الکترونیکی اطلاعات خود را ویرایش کنید وضعیت کارپوشه شما از “مجاز” به غیرمجاز موقت” تغییر میکند و تمامی شناسه های یکتای مالیاتی غیر فعال میشود و امکان بارگزاری و ارسال صورتحساب برای آن کارپوشه وجود نخواهد داشت. پس از تکمیل اطلاعات و تایید شدن اطلاعات ویرایش شده، کارپوشه مجددا فعال میشود. برای فعال شدن شناسه یکتای قبلی لازم است که مجددا درخواست دریافت شناسه یکتا کنید. پس از تایید درخواست، شناسه یکتای قبلی برای شما فعال می شود.

 

مزایای نرم افزار سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

سامانه مودیان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و تعاملی بین دولت و مردم است و به دلیل تسهیل و تسریع امور بین دولت و تعداد انبوهی از مردم، دارای مزایای زیادی است که عبارتند از:

افزایش سرعت: با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، ارسال اطلاعات مالی و مالیاتی به سازمان امور مالیاتی به صورت آنلاین انجام می‌شود، در این صورت سرعت ارائه اطلاعات بالا می‌رود.

افزایش دقت: با توجه به وجود سیستم نرم افزاری و مراحلی که برای ارسال و تایید اطلاعات برای طرفین دیده شده است، خطای انسانی به حداقل می‌رسد و دقت در ارائه اطلاعات بسیار افزایش می‌یابد.

شفافیت: در این سامانه، مشخصات دقیق و بروز اشخاص (حقیقی و حقوقی) همراه با اطلاعات مالی آنها برای دولت قابل دسترس است که این امر باعث شفافیت بیشتر در امور مالی و مالیاتی می‌شود.

کاهش هزینه‌ها: با استفاده از سامانه مودیان، هزینه‌های مربوط به ارسال مکاتبات، حضور در دفاتر مالیاتی، مصرف کاغذ و موارد مشابه به شدت کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از تقلب: در سامانه مودیان، اطلاعات مالی و مالیاتی شهروندان به صورت آنلاین به سازمان امور مالیاتی و دولت ارسال می‌گردد و همزمان از طریق درگاه‌ها و پنجره‌های واحد چند سازمان متولی دیگر اعتبارسنجی می‌شود. با این روش از تقلب و تخلف در ارائه اطلاعات مالی و مالیاتی جلوگیری خواهد شد.

سهولت در پرداخت: با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، پرداخت مالیات به صورت آنلاین بسیار ساده و سریع انجام می‌شود. این سامانه به کاربران امکان می‌دهد تا در هر زمان و مکانی که بخواهند، مالیات خود را پرداخت نمایند.

راه اندازی قانون سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان چند نمونه تغییر مهم و قابل توجه همراه داشته که ذکر آنها برای مودیان مالیاتی مهم و قابل توجه است. این موارد عبارتند از: